Avondspel (RWA)

Data:
Datum en locatie vergadering: Dinsdag 21 januari 20:00 bij (locatie volgt later)
Datum RWA25: Zaterdag 22 maart 19:00 – 21:30 bij (locatie volgt later)

Kosten:
Per welp (volgt later)
Per leiding/medewerker: €0,00

Inschrijven:
Link inschrijving voor alle deelnemers, Leiding en medewerkers
(volgt later)

Brief voor ouders
Hier vindt je een voorbeeld brief voor de welpen ouders die je als groep kunt gebruiken.

Brief voor welpen ouders

De inschrijving sluit op 1 maart en de inschrijving kan nog worden gewijzigd tot en met 12 maart 2025

Wat is het?

Jaarlijks wordt in de regio een avondspel voor welpen georganiseerd. Het doel is om elke keer een andere gastgroep te vinden waar dit georganiseerd wordt. Alle welpen en hun leiding van Regio Hollands Midden zijn van harte welkom om deel te nemen. De inschrijving gaat via SOL.

We maken gebruik van het landelijk thema en gebruiken de Spelbrochure Jungledag van Scouting Nederland als naslag werk. Tijdens het avondspel beginnen we met dit thema wat vervolg krijgt tijdens het Regio Welpen Weekend

Het avondspel zal aan het begin van de avond plaatsvinden, waarbij na afloop voor de medewerkers en welpenleiding het kampvuur opgestookt zal worden en de dag gezellig rond het kampvuur met een chippie en een drankje afgesloten zal worden.

Alle welpenleiding krijgen ter zijne tijd persoonlijk een uitnodiging.

Wat doen we?:

We beginnen met een centrale thematische opening, daarna 8 of 2×8 posten in een bos/park/grasveld waar de welpen in groepjes langslopen en uiteraard een centrale thematische sluiting.

Aantallen

de aantallen fluctueren nogal afgelopen jaren ergens tussen de 200 en de 350 Ga uit van ongeveer 300 personen.

Hoe ziet het RWA programma eruit

  • 10:00 Starten met de opbouw
  • 15:00 organisatieteam en ondersteuningsteam aanwezig.
  • 16:45 minimaal 1 leiding per welpengroep aanwezig voor bespreken programma en uitdelen bandjes
  • 16:45 Aanwezig 2 personen die een post opbouwen & Klaarzetten posten
  • 17:30 avondeten voor ingeschreven leiding
  • 18:30 alle medewerkers en leiding aanwezig voor ontvangst welpen
  • 18:30-18:40 aankomst welpen
  • 19:00 opening
  • 21:15 sluiting
  • 21:30 ophalen welpen
  • 21:35 opruimen
  • 21:45 borrel en kampvuur voor leiding en medewerkers
  • 00:00 laatste ronde en naar huis